با خواص بادام برزیلی آشنا شوید

بادام برزیلی به انگلیسی Brazilnuts یک منبع عالی از پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که کالری بالایی هم دارد و بنابراین نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد. این آجیل و خشکبار یک دانه‌ی خوراکی است که از درخت آجیل برزیلی به دست می‌آید. در ادامه این مطلب حاجی بادومی می‌توانید ضمن مشاهده‌ی عکس آجیل برزیلی در خصوص خواص بادام برزیلی، خرید آجیل برزیلی و قیمتآجیل برزیلی نیز بیشتر بدانید.

خرید آجیل

بادام برزیلی چیست؟

آجیل برزیلی دانه‌ی درخت غول‌پیکری است که در جنگل‌های آمازون رشد می‌کند. این دانه‌ها در خوشه‌های 8 تا 24 تایی در یک غلاف سخت شبیه نارگیل، قرار دارند. اولین مرجع تاریخی برای این آجیل به سال 1569 برمی‌گردد که یک کلنل اسپانیایی هزاران آجیل برزیلی را برای سربازان خسته و گرسنه‌ی خود جمع‌آوری کرد و از آنجایی که این آجیل‌ها حاوی کالری، پروتئین و مواد مغذی زیادی هستند، آنها به سرعت بهبود پیدا کردند.

کشورهای بولیوی، برزیل و پرو در حال حاضر اصلی‌ترین تولیدکنندگان این آجیل هستند. عکس درخت بادام برزیلی را می‌توانید در اینترنت مشاهده کنید. شکل بادام برزیلی نیز همانطور که کفتیم، در میوه‌ی اصلی شبیه به نارگیل است که پوسته‌ی ضخیم خارجی باید شکسته شده تا دانه‌های آن بیرون بیاید.

نام دیگر بادام برزیلی، آجیل برزیلی یا بلوط برزیلی است که میوه‌ی درخت بادام برزیلی و بومی جنگل‌های آمازون است و خواص بادام برزیلی این آجیل را یک ابرغذا می‌سازد.

(برای خرید شکلات پذیرایی و خرید شکلات تلخ به حاجی بادومی سر بزنید.)

خواص بادام برزیلی یا آجیل برزیلی

آجیل برزیلی همان بادام زمینی است؟

شاید برای برخی از افراد این سوال پیش بیاید که آجیل برزیلی همان بادام زمینی است یا خیر. خب آجیل برزیلی یا بادام برزیلی و بادام زمینی هر دو متعلق به خانواده‌ی آجیل‌ها و دانه‌ها هستند و طیف وسیعی از مواد مغذی ضروری بدن مانند پروتئین، چربی‌های سالم، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را برای بدن فراهم می‌کنند.

خواص بادام برزیلی و بادام زمینی بسیار زیاد است، با این حال بادام برزیلی و بادام زمینی شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند. شباهت این دو آجیل این است که هر دو مواد مغذی مختلفی برای بدن تامین می‌کنند و مانند سایر آجیل‌ها نیز کالری نسبتا بالایی دارند. اما در مورد فرق بادام زمینی و بادام برزیلی در ادامه نکاتی را بیان می‌کنیم.

(حاجی بادومی با بهترین قیمت آجیل و مغز های با کیفیت را به صورت آنلاین به شما عرضه می نماید. )

 

تفاوت بادام برزیلی و بادام زمینی

تفاوت بادام برزیلی با بادام زمینی

خواص بادام برزیلی و بادام زمینی بسیار زیاد است اما به طور کلی می‌توان گفت این دو آجیل از نظر مشخصات تغذیه‌ای تفاوت‌هایی با هم دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • آجیل برزیلی سرشار از سلنیوم، مس، فسفر و منیزیم است اما بادام زمینی دارای ویتامین B3، فولات، ویتامین B5، منگنز و آهن بیشتری است.
  • بادام برزیلی نسبت به بادام زمینی محتوای سلنیوم بسیار بیشتری دارد.
  • بادام برزیلی سه برابر بیشتر از بادام زمینی حاوی اسیدهای چرب اشباع شده است.

(خرید شکلات کادویی برای هدیه دادن را فراموش نکنید.)

فواید بادام برزیلی برای سلامتی

بادام برزیلی چه خواصی دارد؟

آجیل برزیلی یک نوع آجیل درختی بومی جنگل‌های آمازون در برزیل، بولیوی و پرو است که بافت نرم و کره‌ای و طعم آجیلی آن هرکسی را جذب خود می‌کند. این آجیل دارای انرژی زیاد و بسیار مغذی است و یکی از غنی‌ترین منابع سلنیوم معدنی محسوب می‌شود.

خوردن آجیل برزیلی از جهات مختلفی می‌تواند برای سلامتی مفید باشد. از جمله خواص این آجیل مغذی می‌توان به تنظیم غده تیروئید، کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب، مغز و سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. در ادامه بیشتر در خصوص خواص بادام برزیلی صحبت خواهیم کرد.

(برای اطلاع از قیمت پک سازمانی جهت پذیرایی از انواع مراسمات خود به فروشگاه حاجی بادومی مراجعه نمایید)

خواص بادام برزیلی

مشخصات تغذیه‌ای بادام برزیلی: آجیل برزیلی شامل چه چیزهایی است؟

آجیل برزیلی بسیار مغذی و پرانرژی است و یک وعده‌ی 28 گرمی از این آجیل حاوی 187 کالری انرژی و مواد مغذی زیر است:

  • 1 گرم پروتئین
  • 19 گرم چربی
  • 3 گرم کربوهیدرات
  • 1 گرم فیبر
  • 989% از نیاز روزانه‌ی بدن به سلنیوم
  • 55% از نیاز روزانه بدن به مس
  • 25% از نیاز روزانه بدن به منیزیم
  • 16% از نیاز روزانه بدن به فسفر
  • 15% از نیاز روزانه بدن به منگنز
  • 10% از نیاز روزانه بدن به روی
  • 15% از نیاز روزانه بدن به تیامین
  • 11% از نیاز روزانه بدن به ویتامین E

آجیل برزیلی سرشار از سلنیوم است و تنها یک آجیل حاوی 96 میکروگرم یا 175 درصد از نیاز روزانه بدن به این ماده است. بیشتر آجیل‌های دیگر به طور متوسط کمتر از 1 میکروگرم سلنیوم دارند. علاوه بر این، این آجیل دارای مقادیر زیادی منیزیم، مس و روی است که بسته به آب و هوا و خاک محل رشد آن می‌تواند متفاوت باشد.

در نهایت اینکه، آجیل برزیلی منبعی عالی از چربی‌های سالم است و 36 درصد از چربی‌های موجود در ان، اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه است که باعث می‌شود این آجیل برای سلامت قلب مفید باشد.

آجیل برزیلی سرشار از انرژی و چربی‌های سالم، سلنیوم، منیزیم، مس، فسفر، منگنز، تیامین و ویتامین E است و از خواص بادام برزیلی می‌توان به تاثیر آن بر سلامت قلب اشاره کرد.

(برای خرید کرم کنجد یا کره بادام زمینی سری به حاجی بادومی بزنید.)

فواید بادام برزیلی یا brazil nuts

خواص بادام برزیلی برای سلامتی: آجیل سرشار از سلنیوم

همانطور که گفتیم، بادام برزیلی منبعی غنی از سلنیوم است و با بیش از 96 میکروگرم سلنیوم در هر دانه، بیش از هر آجیل دیگری حاوی این ماده معدنی است. نیاز روزانه به سلنیوم برای هر فرد بالغ 55 میکروگرم است و بنابراین، این آجیل به طور متوسط حاوی 175% از مقدار مورد نیاز این ماده معدنی است.

سلنیوم یک عنصر کمیاب است که برای عملکرد صحیح بدن و غده تیروئید ضروری است و بر سیستم ایمنی و رشد سلولی تاثیر می‌گذارد. در واقع سطوح بالاتر از این ماده معدنی با افزایش عملکرد سیستم ایمنی و درمان بهتر سرطان، عفونت، ناباروری، بارداری، بیماری قلبی و غیره مرتبط است.

اگرچه کمبود سلنیوم نادر است اما خیلی از افراد ممکن است به اندازه‌ی کافی از این ماده معدنی دریافت نکنند. بنابراین مصرف بادام برزیلی راه خوبی برای تامین این ماده معدنی است.

بادام برزیلی سرشار از سلنیوم است و از خواص بادام برزیلی و سلنیوم موجود در آن، می‌توان به بهبود سیستم ایمنی بدن، تیروئید و رشد سلولی اشاره کرد.

(از صفحات مربوط به مارشمالو، خرید آبنبات و خرید پاستیل بازدید کنید.)

خواص بادام برزیلی برای سلامتی

خواص بادام برزیلی برای سلامتی: بهبود عملکرد غده تیروئید

تیروئید یک غده‌ی پروانه‌ای شکل در زیر گلو است که هورمون‌هایی ترشح می‌کند که برای رشد، متابولیسم و تنظیم دمای بدن ضروری هستند. بافت تیروئید دارای بالاترین غلظت سلنیوم است زیرا برای تولید هورمون تیروئید T3 و همچنین پروتئین‌هایی که برای محافظت از تیروئید تولید می‌شوند، مورد نیاز است.

مصرف کم سلنیوم می‌تواند منجر به آسیب سلولی، کاهش فعالیت تیروئید و اختلالات خودایمنی مانند تیروئیدیت هاشیموتو و بیماری گریوز شود. بعلاوه کمبود سلنیوم ممکن است امکان ابتلا به سرطان تیروئید را نیز افزایش دهد. به این ترتیب با مصرف یک بادام برزیلی در روز می‌توانید کمبود این ماده‌ی معدنی را جبران کنید که باعث حفظ عملکرد غده تیروئید می‌شود.

هورمون‌های تولید شده توسط غده تیروئید برای رشد، متابولیسم و تنظیم دمای بدن ضروری است و خاصیت بادام برزیلی برای تامین سلنیوم مورد نیاز بدن و سلامت تیروئید اثبات شده است.

(انجیر خشک باکیفیت را از حاجی بادومی تهیه کنید.)

بهبود عملکرد غذه تیروئید با مصرف بادام برزیلی

مزایای بادام برزیلی برای افراد ابتلا به اختلال تیروئید

همانطور که گفتیم از خواص بادام برزیلی می‌توان به بهبود عملکرد غده تیروئید اشاره کرد اما مصرف این آجیل برای افراد دارای اختلالات تیروئیدی نیز می‌تواند مفید باشد. تیروئیدیت هاشیموتو یک اختلال خودایمنی است که در آن بافت تیروئید به تدریج تخریب می‌شود و با مشکلاتی مانند کم‌کاری تیروئید و مانند خستگی، افزایش وزن و احساس سرما همراه خواهد بود.

بررسی‌های متعدد نشان داده است که مصرف مکمل سلنیوم می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی و همینطور خلق‌وخو در افراد مبتلا به تیروئیدیت هاشیموتو را بهبود ببخشد. با این حال تحقیقات بیشتری در این خصوص باید انجام شود.

علاوه بر این، بیماری گریوز نیز یک اختلال تیروئیدی است که در آن هورمون تیروئید بیش از حد معمول تولید می‌شود و باعث مشکلاتی مانند کاهش وزن، ضعف، مشکلات خواب و برآمدگی چشم‌ها می‌شود. مطالعات نشان داده که مصرف مکمل سلنیوم می‌تواند باعث بهبود عملکرد تیروئید و تاخیر در پیشرفت این بیماری شود.

در مورد خواص بادام برزیلی برای بیماری‌های مربوط به تیروئید باید بدانید که تحقیقات در این زمینه چندان کامل نیست اما گنجاندن این آجیل در رژیم غذایی می‌تواند راه خوبی برای تامین این ماده‌ی معدنی باشد.

(با آجیل های چاق کننده آشنا شوید.)

خواص بادام برزیلی

خواص بادام برزیلی برای سلامتی: کاهش التهابات

بادام برزیلی یا آجیل برزیلی سرشار از آنتی‌اکسیدان است که برای حفظ سلامت سلول‌های بدن لازم است. این آجیل حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند سلنیوم، ویتامین E و فنول‌هایی مانند اسید گالیک و اسید الاژیک است. سلنیوم باعث افزایش آنزیمی به نام گلوتاتیون پراکسیداز می‌شود که با کاهش التهاب و محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو همراه است.

مطالعات نشان داده است، مصرف روزانه‌ی بادام برزیلی می‌تواند باعث افزایش سطح سلنیوم در بدن و کاهش سطح نشانگرهای التهابی و کلسترول شود. با این حال این خواص بادام برزیلی در رژیم غذایی طولانی‌مدت حاصل می‌شود.

بادام برزیلی حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند سلنیوم، ویتامین E و فنل است و مصرف روزانه یک بادام برزیلی می‌تواند با کاهش التهاب همراه باشد. برای بهره‌مندی از خواص بادام برزیلی این آجیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

(در مورد حساسیت به بادام زمینی بیشتر مطالعه کنید.)

کاهش التهابات از فواید بادام برزیلی

بادام برزیلی چه فوایدی دارد: فواید بادام برزیلی برای سلامت قلب

از خواص بادام برزیلی می‌توان به تاثیر آن بر سلامت قلب اشاره کرد. این آجیل حاوی اسیدهای چرب مفید مانند چربی‌های غیراشباع چندگانه است و بعلاوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی و فیبر است که همگی برای کاهش بیماری‌های قلبی مفید هستند. طبق مطالعات انجام شده، مصرف آجیل برزیلی می‌تواند باعث کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) شود.

بهبود سطح کلسترول خوب خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد و همچنین می‌تواند بر بهبود عملکرد عروق خونی و کاهش تری‌گلیسیرید نیز موثر باشد. فواید بادام برزیلی بر سلامت قلب امیدوارکننده است اما برای تعیین مقدار مصرف بادام برزیلی برای دریافت بیشترین فواید، نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد.

از خواص بادام برزیلی می‌توان به کاهش کلسترول بد، افزایش کلسترول خوب و بهبود عملکرد عروق خوبی اشاره کرد که همگی بر سلامت قلب موثر هستند.

(برای خرید میوه خشک و خرید پسته اکبری به صفحه مربوط رجوع کنید.)

فواید بادام برزیلی برای سلامت قلب

خواص بادام برزیلی برای سلامتی: آجیل برزیلی مفید برای مغز

آجیل برزیلی حاوی اسید الاژیک و سلنیوم است که هر دو می‌توانند برای سلامت مغز مفید باشند. اسید الاژیک نوعی پلی فنول در بادام برزیلی است که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد و می‌تواند اثرات محافظتی و ضدافسردگی بر روی مغز داشته باشد. سلنیوم نیز می‌تواند با خواص آنتی‌اکسیدانی برای سلامت مغز مفید باشد.

تحقیقات نشان داده است مصرف روزانه آجیل برزیلی می‌تواند باعث افزایش سطح سلنیوم، تسلط کلامی و بهبود عملکرد ذهنی در افراد مسن مبتلا به اختلالات ذهنی شود. سطوح پایین سلنیوم با بیماری‌های تخریب‌کننده‌ی عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون مرتبط است و به همین خاطر با مصرف بادام برزیلی می‌توان از دریافت این ماده‌ی معدنی اطمینان حاصل کرد.

بادام برزیلی حاوی اسید الاژیک است که می‌تواند اثر محافظتی بر مغز داشته باشد. بعلاوه سلنیوم نیز خطر ابتلا به بیماری‌های مغزی را کاهش می‌دهد. برای بهره‌مندی از خواص بادام برزیلی برای مغز، این اجیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

(از صفحه خرید تخمه آفتابگردان بازدید کنید.)

خواص آجیل برزیلی برای مغز

فواید بادام برزیلی برای سلامتی: کمک به مدیریت وزن

آیا ترجیح می‌دهید با دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم، وزن خود را کاهش دهید؟ پس آجیل برزیلی یکی از غذاهایی است که باید به رژیم روزانه خود اضافه کنید. این آجیل دارای محتوای فیبر بالایی است که باعث ایجاد حس سیری می‌شود و با مدیریت اشتها به کاهش وزن یا مدیریت وزن سالم کمک می‌کند.

مصرف بادام برزیلی و دریافت فیبر موجود در آن باعث جلوگیری از پرخوری می‌شود. علاوه بر این، خواص بادام برزیلی به خاطر وجود اسید آمینه‌ای به نام آرژنین است که به کاهش وزن و سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند. مصرف منظم و به اندازه‌ی بادام برزیلی همچنین به متابولیسم کارآمد کمک می‌کند.

خواص بادام برزیلی برای کاهش و مدیریت وزن

خواص آجیل برزیلی: بهبود هضم غذا

محتوای فیبر برای کمک به هضم موثر شناخته شده است. بادام برزیلی منبع خوبی از فیبر نامحلول و محلول است که به همین خاطر می‌تواند کل فرآیند هضم را آسان سازد. فیبر محلول برای جذب آب شناخته شده است و هضم را آسان می‌کند. از سوی دیگر، فیبر نامحلول نیز با تسهیل عملکرد روده‌ها، عبور مواد زائد سمی را آسان‌تر می‌سازد. به این ترتیب یکی دیگر از خواص بادام برزیلی تاثیر آن بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم غذا است.

خواص آجیل برزیلی برای بهبود هضم غذا

خواص بادام برزیلی برای سلامتی: بهبود زندگی جنسی و باروری

یکی دیگر از فواید خوردن بادام برزیلی و دریافت سلنیوم، بهبود زندگی جنسی است. به طور طبیعی زمانی که خلق و خو بهتر و سطح استرس پایین‌تر باشد، سطح میل جنسی بالاتر می‌رود و به این ترتیب مصرف منظم آجیل برزیلی به بهبود زندگی جنسی نیز کمک می‌کند.

مطالعات همچنین نشان داده است، مردانی که سطح سلنیوم کمتری دارند اغلب از ناباروری رنج می‌برند. بادام برزیلی منبع غنی از سلنیوم است و مصرف منظم این آجیل مطمئنا تاثیر مثبتی بر سطح تستوسترون دارد. بنابراین از دیگر خواص بادام برزیلی می‌توان به بهبود سطح تستوسترون و افزایش باروری اشاره کرد.

(برای خرید تخمه به صفحه مربوطه رجوع کنید.)

خواص بادام برزیلی برای سلامتی

خواص بادام برزیلی چیست: جلوگیری از ریزش موها

یکی دیگر از خواص مهم مصرف بادام برزیلی، تاثیر آن بر سلامت مو است. کمبود سلنیوم اغلب منجر به ریزش موی شدید می‌شود. خوردن منظم آجیل برزیلی باعث می‌شود نه تنها ریزش موها کم و متوقف شود، بلکه موها زیباتر و متراکم‌تر از قبل رشد داشته باشد. آجیل برزیلی تغذیه‌ی فوق‌العاده‌ای برای فولیکول‌ها و ریشه‌های مو فراهم می‌کند و سطح سلنیوم را افزایش می‌دهد. بنابراین موهایی زیبا، سالم و ضخیم خواهید داشت.

از خواص بادام برزیلی می‌تواند به کاهش ریزش مو و پرپشت شدن و ضخیم شدن موها اشاره کرد.

(در مورد خواص خرما مطالعه کنید و برای خرید خرما به صفحه‌ی مربوطه رجوع کنید.)

خواص بادام برزیلی چیست

فواید بادام برزیلی برای سلامتی: درمان آکنه

اگر از جوش‌های گاه به گاه روی پوست صورت خود رنج می‌برید یا پوست چربی دارید که باعث ایجاد لکه روی آن شده است، آجیل برزیلی یک موهبت برای شماست. خواص آجیل برزیلی برای پوست بسیار گسترده است و از جمله‌ی آن می‌توان به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و از بین رفتن قرمزی یا التهاب اشاره کرد. این بدین خاطر است که بادام برزیلی دارای خواص تسکین دهنده است که باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد می‌شود و در نتیجه پوست را سلامت می‌سازد.

خواص بادام برزیلی برای پوست شامل شفاف و صاف شدن پوست‌ها و جلوگیری از علائم اولیه‌ی پیری می‌شود.

خواص مغز بادام برزیلی: بادام برزیلی در بارداری

اگر باردار هستید و به دنبال یک میان‌وعده‌ی مغذی برای حفظ انرژی و سلامت خود در دوران بارداری هستید، آجیل برزیلی یک انتخاب فوق‌العاده است. این آجیل به عنوان ابرغذا شناخته می‌شود چرا که سرشار از فواید سلامتی است و می‌تواند به داشتن بارداری ایمن و سالم کمک کند. آجیل برزیلی برای مصرف در دوران بارداری بی‌خطر است اما مانند هر غذای دیگری، رعایت اعتدال در مصرف آن ضروری است.

خوردن بیش از حد آجیل برزیلی می‌تواند منجر به سمیت سلنیوم شود که با مشکلاتی مانند نقض مادرزادی جنین همراه خواهد بود. بنابراین برای بهره‌مندی از خواص بادام برزیلی آن را در رژیم روزانه خود قرار دهید اما به اندازه مصرف کنید.

(برای خرید گردو یا خرید بادام به صفحه مربوطه رجوع کنید.)

خواص مغز بادام برزیلی

عوارض بادام برزیلی

تا اینجا در مورد خواص بادام برزیلی صحبت کردیم و گفتیم که فواید آجیل برزیلی چیست. اما لازم است بدانید مصرف بیش از حد این آجیل می‌تواند مضر باشد. در واقع، مصرف بیش از 5000 میکروگرم سلنیوم که مقدار تقریبا 50 آجیل برزیلی متوسط است، می‌تواند موجب مسمومیت شود. این وضعیت خطرناک که با نام سلنوز شناخته می‌شود، می‌تواند باعث مشکلات تنفسی، حمله قلبی و نارسایی کلیه شود.

علاوه بر این مضرات بادام برزیلی، مصرف بیش از حد سلنیوم، به ویژه از مکمل‌ها، با افزایش خطر ابتلا به دیابت و سرطان پروستات مرتبط است. بنابراین لازم است مقدار مصرف بادام برزیلی را در روز محدود کنید. سطح بالای مصرف سلنیوم برای بزرگسالان 400 میکروگرم در روز است؛ به همین خاطر مهم است که بیش از حد بادام برزیلی نخورید و برچسب‌های غذایی را از نظر میزان محتوای سلنیوم بررسی کنید.

محدود کردن مصرف یک تا سه آجیل برزیلی در روز راه خوبی برای مصرف بیش از حد سلنیوم است. علاوه بر این کسانی که به آجیل‌ها حساسیت دارند، ممکن است به بادام برزیلی نیز حساسیت داشته باشند.

(حاجی بادومی مرجع خوبی برای خرید شکلات خارجی است.)

عوارض مصرف بیش از حد بادام برزیلی

خرید بادام برزیلی: بادام برزیلی از کجا تهیه کنیم؟

همانطور که در گفتیم، بادام برزیلی بومی مناطق امازون و کشورهای برزیل، بولیوی و پرو است که بنابراین این آجیل به اندازه‌ی سایر آجیل‌ها در دسترس قرار ندارد و یا در صورت واردات، بادام برزیلی قیمت بالایی دارد. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که آجیل برزیلی از کجا بخریم ؛ باید بگوییم که فروشگاه‌های آنلاین و غیرآنلاین زیادی ممکن است وجود داشته باشد که به فروش این آجیل می‌پردازند که برای خرید آجیل برزیلی و اطلاع از  قیمت بادام برزیلی می‌توانید به آنها رجوع کنید. برای بهره‌مندی از خواص بادام برزیلی حتما این آجیل را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

برای خرید انواع آجیل و خشکبار تازه و باکیفیت نیز می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی حاجی بادومی بزنید. حاجی بادومی همچنین یک شکلات فروشی فوق‌العاده هم هست.

 

منبع مطلب

 

 

خرید بادام برزیلی

6
1

مقالات مرتبط

نظرات

شهرام
08 بهمن 1402

ممنون از محتوای خوبتون

ابدال برشان
29 شهریور 1402

با سپاس از زحمات و معلومات در مورد بادام برازیلی به توجه میرسانم: گفتی مصرف بیش از ۵۰۰ دانه در روز برای افراد عادی و بیش از ۴۰۰ دانه با دام برازیلی در روز برای در کهن سالان مضر است عوارض جانبی را شرح دادید بعد گفتید اکر یکدانه در روز استفاده شود بهترین روش است حال برای من کم سواد که نیاز به درمان پرستاد دارم متاسفانه روش مصرف تعادل را نفهمیدم سوال چند دانه در روز مفید و بیش از آن چه اضرار دارد لطفن وقت بافتید رهنمای فرمایید

اضافه کردن نظر جدید